Знайдено зв'язок між сприйняттям і відтворенням мови у немовлят

Використовуючи нову технологію, магнітоенцефалографію, яка вимірює магнітне поле, зумовлене активацією нейронів у мозку, дослідники з інституту мозку університету Вашингтона (Institute for Learning and Brain Sciences) відстежили зв'язок між ділянками мозку, відповідальними за сприйняття мови і за її відтворення у новонароджених, 6-місячних і однорічних малят.

Дослідники побачили, як зона Брока, розташована у передній частині лівої півкулі мозку і раніше визначена як місце, де "народжується" мова, поступово активізувалася протягом першого року життя дитини.

Про це розповідає Тосіакі Імада (Toshiaki Imada), провідний автор цього дослідження, звіт про яке опублікований в журналі NeuroReport.

"Ми вважаємо, що є зв'язок між сприйняттям і продукуванням мови, і вона сформована досвідом. Ми спробували визначити, коли і як немовлята роблять це", - пояснює співавтор роботи Патрісія Кул (Patricia Kuhl).

Дослідження проводилося на 43 малятах трьох груп - новонароджених, 6-місячних і однорічних. Спеціальна програма дозволяла фіксувати щонайменші зміни у мозковій діяльності з роздільною здатністю в мілісекунди.

З'ясувалося, що просте сприйняття звуку не активувало ділянки мозку, відповідальні за розмову. Але учені помітили певну активацію (у шестимісячних малюків) у зоні Брока, коли їм давали прослуховувати склади або гармонійні акорди.

До однорічного віку сприймана мова активувала вже і зону Брока, і слухові області, що, на думку дослідників, указувало на створення режиму взаємодії зон, що відповідають за розуміння мови і за відтворення мови.

Автори роботи також повідомляють, що маленькі немовлята грають із звуками так само, як з предметами в руках, і це допомагає їм встановлювати зв'язок між звуками і рухами їх мови. Тобто, немовлята дослідним шляхом створюють зв'язок між почутим ними звуком, звуком власного "виготовлення" і тими рухами зв'язок і мови, що вони робили, щоб відтворити цей звук. Пізніше цей навик допомагає їм вчитися відтворювати інші звуки.

Ця гра з власними звуками починається з 12-тижневого віку і готує дитину до відтворення мови, додають автори роботи.

Подробиці
12 липня 2006

Також у категорії Технології